Skip to content

Sales Manager

Houd jij van uitdagingen? Ben jij een coach? Ben jij resultaatgericht?

Zuid Nederland

Logisnext Benelux is een lokale dochteronderneming en 100% eigendom van Mitsubishi Logisnext Europe (MLE). Het is een zelfstandig bedrijf, verantwoordelijk voor de verkoop en service en heeft als doelstelling om haar leiderspositie als leverancier van oplossingen voor intern transport materieel en logistiek verder te verstevigen. Logisnext Benelux verzorgd complete logistieke oplossingen in combinatie met de gewenste trucks. Van consultancy voor magazijninrichting tot het leveren van een veegmachine. Daarnaast zorgen wij landelijk voor de juiste service bij de klant.

Het team en de verantwoordelijkheden
Op dit moment bestaat het team Zuid Nederland uit 4 ervaren Accountmanagers. Net als het bedrijf is de regio sterk groeiende. Verdere uitbreiding van het team ligt dan ook in het verschiet. Samen met je sales team schat je kansen in, maak je business plannen voor de regio en stelt aan de hand hiervan je doelen vast. Het is jouw taak, samen met je team, deze doelen te realiseren. Formeel is er ieder kwartaal een follow-up van je plan. Je zorgt ervoor dat de kwaliteiten van je team optimaal worden benut en verder worden ontwikkeld. Je stimuleert, ondersteunt en begeleidt dit proces zowel individueel als teamgericht.

Als Sales Manager ben je verantwoordelijk voor het uitbouwen van ons marktaandeel in Zuid Nederland (gebied onder de A15). Je bent daarnaast zelf direct verantwoordelijk voor een aantal (key) accounts.

Je werkt daarnaast nauw samen met ons team key accounts, die onze business rondom landelijke en internationale klanten coördineert. Het onderhouden en verder uitbouwen van je netwerk bij de belangrijkste klanten én prospects in de regio is 1 van je meest belangrijke taken. Je stelt daarmee zeker dat we de ervaringen en uitdagingen van onze klanten continu centraal stellen en hier als organisatie op in kunnen spelen. Innovatie, customer intimacy, flexibiliteit en ondernemerschap zijn hierin kernbegrippen. Intern onderhoud je continu contact met de belangrijkste stakeholders zoals service, fleet management en de afdeling spare parts.

Je bent onderdeel van het sales management. Dit is een relatief jong en dynamisch team. Binnen dit team wordt het commerciële beleid van Logisnext Benelux voorwaarts bepaald. Je rapporteert in deze functie aan de Sales Director.

Wij vragen
Om succesvol te kunnen zijn in deze functie bij Logisnext Benelux verwachten we dat je:
• Tenminste 5 jaar ervaring hebt in een soortgelijke functie binnen een B2B omgeving en met bewezen succes.
• Affiniteit hebt met Logistiek en Material handling. Het hebben van technisch inzicht is een pré.
• Minimaal HBO werk- en denkniveau.
• Beschikt over uitstekende communicatieve, analytische en probleemoplossende vaardigheden.
• Beschikt over ondernemerschap en gewend bent te werken in een continue veranderende omgeving, waarop je met een positieve kijk reageert.
• In staat bent strategisch ‘het grotere’ plaatje te zien en deze kunt door vertalen naar je team in concrete doelstellingen.
• Een stevige gesprekspartner bent, concreet en resultaatgericht.

Wij bieden
• Een uitstekend salaris en daarnaast een bonusregeling gebaseerd op zowel individuele als team doelstellingen.
• Een gevarieerde en uitdagende functie met voldoende doorgroeimogelijkheden.
• Een financieel kerngezond bedrijf.
• Ondanks de wereldwijde bekendheid en sterke groei ambities is de bedrijfscultuur juist down to earth
• Een goede en moderne pensioenregeling en daarnaast 30 vrije dagen plus opleidingsmogelijkheden.

Heb je nog vragen over de functie, aarzel dan niet om contact op te nemen Malika Azabaye SR. HR. Advisor via 06-29097092.

Wil je direct solliciteren, vul dan het formulier in en wij nemen snel contact met je op! 

Contact

Malika Azabaye 

Telefoonnummer

06- 29 09 70 92